Het uiteindelijke resultaat is….

 

Voor de werkgever:

  • Gegarandeert verbetering van omzet en marge en dus het resultaat.
  • Meer tijd om te focussen op visie, beleid en interne aangelegenheden.
  • Account Managers voelen zich serieus genomen en kunnen hun ei kwijt zonder dat dat directe consequenties heeft
  • Account Managers die goed in hun vel zitten zijn minder vaak ziek.

Voor medewerkers:

  • Meer structuur in hun werkzaamheden dus hogere productiviteit.
  • Meer inzicht in het functioneren tijdens klantbezoek.
  • Een beter klantcontact.
  • De kans zich kwetsbaar op te stellen.
  • Verkopers gaan zich meer ontwikkelen, m.a.w. pro-actiever worden.

Voor klanten:

  • Krijgen een professionele indruk van het bedrijf.
  • Worden beter geholpen bij het maken van de juiste keuzes.

Hoe bereik ik dat?

Door feedback te geven die zich richt op het gedrag i.p.v. op de persoon zal de verkoper zich niet aangevallen voelen. De feedback die gegeven wordt zal concreet zijn. Daar waar mogelijk zal een tip gegeven worden hoe de situatie een volgende keer mogelijk aangepakt kan worden. We dus zijn bezig het gedrag van de verkoper in de toekomst te beïnvloeden. Deze methode zal voortdurend aandacht nodig hebben van het gehele management en vereist een goede opvolging. Vandaar dat de coaching zal bestaan uit meerdere sessies die in samenspraak bepaald worden aan de hand van de nulmeting die gedaan is.

  Kijk verder